MINA EI VAJA MAAKLERIT, MÜÜN KINDLASTI ISE!!!
May 2, 2024
UUSARENDUS OTEPÄÄ LIPUVÄLJAKUL
August 26, 2024
MINA EI VAJA MAAKLERIT, MÜÜN KINDLASTI ISE!!!
May 2, 2024
UUSARENDUS OTEPÄÄ LIPUVÄLJAKUL
August 26, 2024

MILLE JÄRGI OTSUSTAD VALIDA OMALE MAAKLERI?

Väimus? Tuttava/sõbra soovitus? Veebist leitud reklaam?

Tasuta müügihinnangu pakkumine? Rahvus või sugu?

Millise brandi all ta teenust pakub? Palju tal portfellis objekte on?

Kas ta tunneb kohaliku piirkonna eripärasid või elab naabruses? Nähes linnapeal sõiteks plakatil naeratavat nägu?

On meeletu sotsiaalmeediaguru või TikTokker? Esimene helistaja või juhuslik postkasti potsatanud flaier? Või on see midagi muud?

Need on tegelikult need küsimused mida me peaksime küsima endalt kui plaanis kinnisvara müüma hakata ning ees ootamas maaklerivalik.

Kuna ise olen kinnisvaramaastikul tegutsenud juba üle 10 aasta, siis olen kohanud kliente, kes vähemalt ühele ülaltoodud küsimusele on vastanud jaatavalt. Ja see on täiesti normaalne, kuna pahatihti kipume tegema otsuseid elus toetudes hetke emotsioonidele, juhuste kokkulangevusele või mingile sündmusele mis viis teid kokku maakleriga, kellele andsite oma kõige kallima vara müüki.

Kas ta vastas teie ootustele? Osad vastavad jah, osad ei. On on ka neid, kes jäävad neutraalseks, kuna koostöö oli küll edukas, kuid ei äratanud mingeid emotsioone ning maakleri nimi peale tehingut üldjuhul ununeb kiiresti. Kuidas on see aga nii, et kui me mingis teises valdkonnas valime spetsialisti, siis oleme märksa hoolsamad oma valikutes ning nii kergekäeliselt ei tegutse.


Siinkohal räägime meie teisest, kindlasti veelgi hinnalisemast varast kui seda on kinnisvara. See on meie tervis. Mäletamistmööda kahetuhandetel aastatel alguse saanud Eesti perearstisüsteem andis tõuke inimestele hakata mõtlema, et kes võiks olla nende elupiirkonnas nende perearstiks. See kindlasti ei olnud enamusele kerge valik, kuid siiski valik mida tehti hoolega. Üldjuhul teati tema nime aastaid ning tekkis üksteise usaldus. Aastateks, kui Mitte eluks ajaks. Mäletan veel ise kui perearsti valikut sai tehtud, ja nüüd siis 15 aastat hiljem lähen ikka sama rõõmsalt tema juurde ning ei kujuta ette, et keegi teine mulle teenust võiks pakkuda.


Kuid nüüd tekib küsimus, et kas mitte maakler ei peaks olema ka selline usaldusisik, kellega hakata maast madalast, esimesest kinnisvaratehingust looma usalduslikku suhet? Aga kuidas ma tean, et just see maakler on see õige keda ma saan usaldada, küsite kindlasti? Nüüd tulevad mängu kõik need eelnevad küsumused ning tuleks lahti mõtestada, mis peitub nende ridade taga.


Välimus. Kindlasti oluline kuna maakler on Teie korteri visiitkaart. Siinkohal ei räägi me füüsilistest eripäradest, kui elementaarne viisakas välimus, korrektsed maneerid ja naeratus, meeldiv üldmulje ja avatud olek. Plätudes ja shortsides kammimata soenguga maakleriga väga kaugele ei purjeta. Tuttava/sõbra soovitus. Üks sagedasemaid mõjutajaid, mille järgi inimesed maaklerit valivad. Kellelgil oli super kogemus ning ta soovitab maaklerit kõikidele oma sõpradele, jagab infot sotsiaalmeedias ning kuna usaldad sõpra, siis usaldad ka maaklerit.

Veebist leitud reklaam. Kõik pole kuld mis hiilgab, seega ei maksa tulle hüpata vaid anda võimalust tal ka ennast teistes punktides kehtestada.

Tasuta müügihinnangu pakkumine. Kui mõni teine perearstikeskus teile tasuta vererõhumõõtmist pakub, siis kas see saab määratavaks perearsti valikul või on teil veel kriteeriume? Tasuta müügihinnang on tegevus, mida iga endast lugupidav maakler või kinnisvarabüroo pakub, seega kinni silmi selle järgi maaklerit valida ei tundu nagu õige.

Rahvus või sugu. Väga personaalne eelistus, kuid toleratntse inimesena näen kõiki siin maamunal võrdsetena, kus ühel sool või rahvusel on ühed tugevused ja teisel teised, kuid hea maakler on siiski väga professionaalne ning saab hakkama kõikide sugude ja rahvustega. See kas maakler teile just sümpaatne on, ei pruugi garanteerida edukat müüki.

Millise brandi all ta teenust pakub. Brand ja brandi tuntus on kindlasti oluline, kuna see loob usalduse ja kui brandil on hea maine, siis on suurem lootus, et ka seal töötavatel maakleritel on töökultuur kõrgemal tasemel. Siiski olen oma karjääri jooksul näinud nii mitmeid maaklereid tipp kinnisvarabüroodest, kellel puudub vähimgi arusaam viisakusest, klienditeenindusest ning professionaalsusest, seega kuna kliendi ja maakleri suhe on siiski inimestevaheline klapp, siis kõik taandub ikkagi persooni peale. Kui maakler teeb oma tööd südamega ja ta on piisavalt koolitatud ning professionaalne, siis ei pole mingit tähtsust millises kinnisvarabüroos ta töötab, vaid kuidas ta kogu protsessi juhtida oskab.

Palju tal portfellis objekte on. Jällegi ei tohiks See rolli mängida. Võtame näiteks tippmaakleri tippbüroost, kellel on 100 objekti portfellis ning teie oma oleks 101., siis kui paneme kõrvale maakleri kes on küll just alustanud kui väga pädev, siis kummal teie arvates oleks rohkem motivatsiooni ja aega just teie objektiga tegeleda?

Kas ta tunneb kohaliku piirkonna eripärasid või elab naabruses. See tuleb kindlasti kasuks, kuid võite kindlad olla, et tuginedes Tallinna ja Harjumaa näitel selle piirkonna väiksusele, siis tunnevad enamus häid maaklereid kõiki piirkondi väga hästi ning see ei tohiks saada valikul takistuseks. Veelgi enam kui räägime Eesti väiksematest piirkondadest.

Nähes linnapeal sõiteks plakatil naeratavat nägu. Kas te käite valimas riigikoguliikmeid ka plakati järgi või ikka selle järgi mida nad korda on saatnud? VALI MIND loosung võib teie tähelepanu teatud isikutele juhtida, kuid soovitan kaevuda veidi sügavamale.

On meeletu sotsiaalmeediaguru või TikTokker. Õnneks juba tänapäeval enamus ajaga kaasas käivaid maaklereid on omaks võtnud sotsiaalmeedia ning selle võimalused. Väga Suur hulk internetiajastul sündinud lapsi on jõudnud juba nüüdseks selle Ikka, kus tehakse kinnisvaravalikuid ning omades väljundit läbi sotsiaalmeediakanalite tundub igati asjakohane. Kas just ainult see tööta? Ei ole kindel, kuna teine segment ostjaid ei pruugi sotsiaalmeedikanaleid omadagi ega kasutada. Seega on ülimalt oluline, et maakler oleks mitmekülgsete omadustega, et vajadusel teha turundust kõikidele generatsioonidele.

Esimene helistaja või juhuslik postkasti potsatanud flaier. Tundub mõistlik või mitte? See on selline juhustus kokkulangemine, kus mõne jaoks see tähendab pika kandideerimisvooru vältimist, mõnel on väga kiire müügiga või satub helistaja olema libekeelse jutuga. Mis iganes see põhjus ka ei oleks, kutsuge ta igal juhul vestlema ning mõelge nende kõikide eelnevate punktide peale, millest siin postituses sai räägitud ning kui ta kõikidele tingimustele vastab, super ja soovin teile õnne eduka maakler valiku puhul.

Mis iganes te ka ei tee, kuidas ei otsusta, on päeva lõpuks See teie otsus. Ise tehtud otsus on alati õige. Minu ülesanne maaklerina on aidata suunata oma potentsiaalselt uute klientide tähelepanu nendele aspektidele. Olles kuulnud erinevaid stoorisid, kus asjad maakleitega ei ole klappinud, on raisatud aega ja energiat ebaadekvaatsete indiviididega jne, siis soovin siinkohal kõikidele kodumüüjatele õigemaid valikuid ning ägedaid “perearstist” maaklereid kogu eluks.


Olen meelitatud, kui saan olla teie ühest valikutest, kellega sooviksite veidi lähemalt tutvust teha kuna minu eesmärgiks on olnud alati tõsta maaklerite mainet Eestis ning paradada oluliselt kliendikogemust.

Palju päikest ja õigeid valikuid soovides,

Martin Koot

Dreamkey Kinnisvara

martin-popup-6

    See veebisait kasutab teie kasutuskogemuse parandamiseks küpsiseid. Seda veebisaiti kasutades nõustute meie andmekaitsepoliitikaga.
    Loe edasi